Forum sköldpaddor: Orolig - Forum sköldpaddor

Till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Orolig

#1 Medlemmen är offline   Ada_kalle Icon

• 10-50 inlägg
  • PipPip
  • Grupp: Medlem

Posted 1 November 2009 - 16:25

Hej!
Ett av mina ägg har just kläckts. När vi tog upp ungen ser den liksom lite sned ut, är detta normalt? Kommer det att räta ut sig? Kan lägga in en bild om det behövs...
0

#2 Medlemmen är offline   Katjuska Icon

• 50-200 inlägg
  • PipPipPip

Posted 1 November 2009 - 17:45

Se inläggAda_kalle, sa:

Hej!
Ett av mina ägg har just kläckts. När vi tog upp ungen ser den liksom lite sned ut, är detta normalt? Kommer det att räta ut sig? Kan lägga in en bild om det behövs...

Grattis för ungen :rolleyes: Dom flesta nykläckta tycks vara mer eller mindre "sned-växta", men dom rätar ut sig inom några veckor. Inget att oroa sig för :rolleyes:

Vår hona la två nya ägg 5 dagar sedan. Dom tre "sommar-ägg" blev döda till slut, tyvärr.. Hoppas det lyckas med den här gången. Jag tror att det blev för torrt i äggkläckaren p.g.a väldigt varma väder under juli-augusti månader..
Fyra Testudo Graeca-landsköldpaddor. En hona och en hane, ca. 15-20 år gamla, samt två små ungar (födda i mars och maj -09))
0

#3 Medlemmen är offline   Ada_kalle Icon

• 10-50 inlägg
  • PipPip

Posted 1 November 2009 - 18:46

Tack! Och tack för snabbt svar! Gud vad skönt att höra, blev jätteorolig eftersom jag inte hört om något liknande...
Det var synd. Hoppas det blir något!
Det här är första äggen för mig, båda var befruktade vilket är jättekul! Den andra ungen kommer nog imorgon.
0

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne